Monday, October 10, 2011

PENJELASAN & HUJAH BUKU BIBLE & KRISTIAN


Azuddin Jud Ismail

Last edited about 6 months ago · Edit Doc · Delete
Saya Bukan Ahlinya Utk Membincangkan Hal Hukum Hakam Agama Namun Allah SWT Mengurniakan Kita Aqal - To Thinik & To Reason. Maka Boleh Saya Huraikan Melalui Aqal Saya Yg Terhad Fakta Berikut:-

Kepalsuan Buku Bible

1. Kita Mengetahui Asal Kejadian Nabi Allah Adam A.S & Hawa Binti Adam A,S & Kita Juga Di Beritahu Mengenai Isa A.S Bin Maryam A.S. Di Dalam Kitab Al-Quran Ada Surah Maryam. Namun Tiada Surah Maryam Dlm Buku Bible Skrg.

2. Kemulian Kitab & Bulan Ramadhan

Semua Kitab Di Turunkan Di Bulan Ramadahan
1. Taurath - 2 Ramadhan
2. Zabur 11 Ramadahan
3. Injil - 9 Ramadnan
4. Al- Quraan 17 Ramadhan
Jika Susur Galur Bible Sama Keaslian Dgn Injil Mengapa Kristian Tidak Declare Ramadhan Nizul-Injil? Kerana Tidak Mahu Mengiyakan Kebenaran & Kemuliaan Ramadhan Seperti Islam Menyambut Nuzul Quraan.

3. Kepalsuan Lambang Salib/Cross

Jika Mengguna Aqal Manusia Biasa, Kita Boleh Menganggarkan Berat Badan Nabi Allah Isa A.S Sekitar 70-80 kg. Dan Apabila Nabi Isa A.S Di Salib. Tangannya Di Paku Pada Telapak Tangan. Iannya TIDAK LOGIK Kerana Tulang Temulang Di Telapak Tangan Tidak Mampun Menanggung Berat Badan Nabi Isa A.S

Sebenarnya Ia Sepatutnya Di Paku Pada Celah 2 Tulang Di Pergelangan Tangan Yg Lebih Utuh. Jika Lambang Salib Pada Kristian Tidak Logik & Boleh Diragui, Maka Mana Perginya Kesucian Agama Yg Ternyata Palsu Itu?

4. Pope & Ahli Ugama Kristian Tidak Boleh Melarang Ibu Bapa Mereka Dari Berbogel. Kerana Tidak Ada Rukun & Tatacara Menutup Aurat Dlm Buku Bible. Sebab Itu Sehingga Kini Terdapat Beribu Gambar Bogel Dgn Modelnya Memakai Lambang Salib & Tidak Pernah Sekali Pope & Ahli Gereja Menegur Atau Membantah. Bagaimana Agama Itu Boleh Mengawal Ahlinya Jika Ibu Mereka Berbogel, Tiada Hukum Untuk Melarangnya?

5. Tiada Satu Agama Di Dalam Dunia Yg Memberikan Pahala Untuk Memberus Gigi & Seluruh Doktor Di Dunia Menggalakkan Manusia Menjaga Kesihatan Gigi. Hanya Islam Yg Memberikan Pahala Sunah Bersugi/Memberus Gigi.

Makanya Agama Islam Itu Syumul & Bersih. Terbaik Namun Agama Islam Memang Menyeru Umatnya Memberus Gigi, Tapi Adakah Umat Islam Memberus Gigi Walaupun Di Beri Pahala, Walhal Agama Lain Tiada Di Beri Pahala?

Maka Bukan Salah Islam Bila Umatnya Tidak Memberus Gigi.
Jangan Salahkan Sesiapa, Salahkan Diri Sendiri. Berubah & Jaga Kedaulatan Islam.

Islam Itu Indah - Jangan Di Buruk- Burukkan
Islam Itu Mudah - Jangan Di Susah-Susahkan

Maaf Sekiranya Pemikiran Saya Ini Bercanggah Dgn Hukum Hakam Islam.
Segala Yg Elok Itu Datangnya Dari Ilmu Maha Suci Allah
Segala Yg Buruk Itu Datangnya Dari Aqal & Nafus Hayywaniah Saya.

Wasalam

No comments: