Saturday, October 22, 2011

Isu memali 2

Aman Damai Harus diingat oleh para pembaca, sepertimana yang saya catatkan sebelum ini, polis bersabar dan menunggu selama setahun untuk menahan Ibrahim Libya. Setiap kali polis hendak tahan beliau maka mulalah orang-orang Pas akan keluar dengan parang, kapak , pedang dan buluh runcing.


Dalam situasi begini adakah patut polis hendak memujuk mereka "wahai intan payung, letaklah parang itu, mari sinilah sayangku, aku sayang kamu".


Fikirkan kalau anda manusia berakal.


18 minutes ago · Like
Aman Damai Perkara ini semua tidak akan berlaku jika pemimpin Pas pada masa itu adalah pemimpin yang bertanggungjawab. Mereka sepatutnya muncul dan tenangkan orang-orang mereka, bukannya terus membiarkan mereka bertempur dengan polis.


Peristiwa Memali sudah cukup untuk kita pamerkan kejahatan Pas yang sebenar. Negara ini akan hancur jika kita biarkan Pakatan Rakyat memerintah.
17 minutes ago · Like


Aman Damai Manipulasi PAS dalam membolehkan mereka menerima banyak wang derma atau sumbangan ikhlas dari Islam seluruh negara, khususnya dari kalangan penyokong-penyokong PAS. Iklan-iklan mengenai Tabung Mangsa Memali disiarkan dalam akhbar resmi PAS, Harakah. Tidak cukup dengan itu, para pejuang PAS yang mendakwa bersifat mujahid menerbitkan berbagai bahan bacaan seperti buku dan makalah bagi menarik simpati ahli PAS dan juga orang ramai. Pada pandangan umum segalanya berjalan lancar dan waris-waris mangsa benar-benar telah mendapat pembelaan.


Begitulah yang tersurat mengenai tabung berkenaan. Mereka yang bersimpati dan telah memberi sumbangan berasa bersyukur ke hadrat Allah S.W.T. kerana derma ikhlas mereka sampai kepada apa yang dimaksudkan.


Sesungguhnya Allah S.W.T. Maha Mengetahui dan Maha Bijaksana. Kehendak Allah tidak dapat di duga oleh hamba-hamba-Nya, walaupun oleh mereka yang bertaraf ulama. Maka dengan kehendak-Nya sekumpulan waris mangsa tragedi Memali membuat aduan polis mengenai wujudnya penyelewengan dan salah guna kuasa dalam pengurusan tabung berkenaan.
15 minutes ago · Like


Yus Batrisha pasal diut jer ko sebok AMAN??/pasal nyawa??tak kan obses khakhak
13 minutes ago · Like


Aman Damai Nyawa polis siapa nak cerita?
12 minutes ago · Like


Aman Damai Haji Hadi sendiri juga pernah mengeluarkan amanatnya pada 7.April.1981 di Kg Banggol Peradong ,Kuala Trengganu yang berbunyi,


Percayalah saudara-saudara sekelian,


Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad...See More


10 minutes ago · Like
Aman Damai Kembali pada sejarah hidup Ibrahim Libya. Selepas menyertai Pas, Ibrahim Libya mula berubah mengikut acuan Pas.Kerajaan pada masa itu mendapati Ibrahim Libya mengancam keselamatan negara dengan kegiatan memecah-belahkan masyarakat Islam mel...See More
8 minutes ago · Like


Aman Damai Dalam tempoh itu juga pihak berkuasa beberapa kali cuba untuk menahan Ibrahim di bawah ISA tetapi semuanya gagal kerana dihalang oleh orang-orang kampung yang bersenjatakan buluh runcing dan pelbagai senjata tajam lagi. Pernah berlaku diman...See More
7 minutes ago · Like


Aman Damai Langkah pertama yang diambil oleh polis ialah melepaskan gas pemedih mata. Tiba-tiba keluar seorang lelaki dari tempat persembunyiannya di sekitar kawasan yang dikepung membawa sebilah parang untuk menyerang polis dan dia telah ditembak mat...See More
6 minutes ago · Like


Ketua Pembangkang lembu kata pr copy paste dia punya lagi panjang kahkahkah
6 minutes ago · Like


Aman Damai Jika pemimpin-pemimpin Pas pada masa itu adalah pemimpin yang bertanggungjawab sepatutnya mereka memujuk Ibrahim Libya untuk menyerah diri dengan cara elok. Jika beliau menyerah diri dengan cara elok, mungkin Ibrahim Libya dan 13 mangsa lain masih hidup sehingga sekarang. Itulah buktinya Pas sebuah parti yang hanya mementingkan politik dari nyawa ahli-ahli mereka.
6 minutes ago · Like


Yus Batrisha kenapa ngan polis??? siapa bunuh polis?? aku tanya ko ada tak pada zaman tu kalau setakat GOOGLE atau amik maklumat kat majalah utusan MELOYA tak yah


5 minutes ago · Like
Yus Batrisha soalan aku aper jd ngan polis???
5 minutes ago · Like


Aman Damai Jika pemimpin-pemimpin Pas adalah pemimpin yang bertanggungjawab sepatutnya mereka memujuk Ibrahim Libya untuk menyerah diri dengan cara elok. Jika beliau menyerah diri dengan cara elok, mungkin Ibrahim Libya dan 13 mangsa lain masih hidup sehingga sekarang. Itulah buktinya Pas sebuah parti yang hanya mementingkan politik dari nyawa ahli-ahli mereka.

No comments: