Thursday, October 27, 2011

Isu Derma

  • Emma Harith bagaimana pula perbelanjaan PR di audit? atau apakah tiada sistem audit dlm PR?
    41 minutes ago ·

  • Tun Maharezza II yah..soalan yg bagus..
    40 minutes ago ·

  • Emma Harith nak tahu juga mcm mana ahli2 dan penyokong PR tahu bahawa wang mereka 'sumbangkan' untuk PR telah digunakan sebaik-baiknya...
    40 minutes ago ·

  • Tun Maharezza II undang 2 dakw siapa pk ? klu terbukti seleweng tu spt cth saya berikan tu beb ?
    39 minutes ago ·

  • Emma Harith contohnya kutipan yg dilakukan oleh PAS setiap kali ceramah, bagaianakah wang kutipan itu di uruskan?
    39 minutes ago ·

  • Pejuang Kbpkm Maaf Emma Harith... question anda bukan dibawah pengetahuan saya.. tak brani cakap.. benda tak tahu,,, tapi setahu saya, kalau derma.... saya ikhlas je kepada orang yang meminta derma tu,, terpulanglah cara pengunaan mereka... yang penting hati kene ikhlas...
    37 minutes ago · · 1 person

  • Emma Harith anda derma ikhlas, tetapi tidakkah anda mahu tahu bagaimana wang anda dibelanjakan?
    37 minutes ago ·

  • Emma Harith sedangkan anda bayar cukai pun anda berkira, anda zakat pun anda akan tanya ke mana wang tersebut, mengapa dlm hal ini anda tak mahu persoalkan?
    36 minutes ago ·

  • Pejuang Kbpkm dah ikhlas.. redha je lah.. kalau nak tahu allocation money, tu bukan derma dah tu.. nama pun sumbangan ikhlas...
    35 minutes ago · · 1 person

  • Emma Harith PK...adakah krn itu anda tidak kisah jika wang sumbngan anda masuk ke poket pemimpin utk mereka berjoli sedangkan anda derma utk perjuangan parti sokongan anda?
    34 minutes ago ·

  • Emma Harith kenapa zakat anda tak pula kata anda ikhlas beri ?
    34 minutes ago ·

  • Pejuang Kbpkm zakat... hehe.. zakat tu derma ke?
    33 minutes ago · · 1 person

  • Emma Harith zakat tu rukun islam ke 4, dn sewajarnya perlu ikhlas ...
    33 minutes ago ·

  • Pejuang Kbpkm ye.. tapi adakah ia derma?
    33 minutes ago · · 1 person

  • Emma Harith tak perlulah nak spin disini...anda pun thau derma tu bagaimana
    32 minutes ago ·

  • Emma Harith persoalannya adakah anda redha kalu derma anda itu disalah gunakan oleh pemimpin anda?
    32 minutes ago ·

  • Pejuang Kbpkm lah.. boleh ke Emma Harith samakan zakat dengan derma?
    32 minutes ago · · 1 person

  • Pejuang Kbpkm bile kite derma... kita ikhlas... dan insyallah diberi ganjaran pahala... itu shaja yang kite nak.. ada apa pada ganjaran dunia..
    31 minutes ago · · 1 person

  • Emma Harith PK...anda tahu kan...knp nak tanya saya pula
    31 minutes ago ·

  • Emma Harith ganjaran pahala atau dosa itu urusan Allah, persoalan yg saya tanyakan kpd anda...adakah anda 'benarkan' apa yg anda dermakan itu disalah gunakan oleh org lain?
    30 minutes ago ·

  • Pejuang Kbpkm Emma Harith bile kite ikhlas, perlukah kite tahu ttg perkara yang kita derma kan itu? itu adalah tangungjawap bagi orang yang menerima derma.. untuk mengunakan ia...
    28 minutes ago · · 1 person

  • Emma Harith pada emma perlu, kerana kita tak mahu apa yg kita derma kan itu disalah gunakan...tujuan kita derma adalah untuk membantu bukan utk org lain gunakan utk berjoli. Jika terbukti org yg pegang amanah derma kita itu salah gunakan derma kita, maka kita boleh tukarkan dia dg n org lain...ia perlu agar derma kita itu dapat digunakan utk membantu..
    22 minutes ago ·

  • Pejuang Kbpkm kalau kita rasa was2 jangan lah derma...
    21 minutes ago · · 1 person

  • Emma Harith tetapi dlm kes saudara selalunya saudara akan derma utk perjuangan parti saudara, saya tak salahkan saudara...saya cuma harap sumbngan saudara itu digunakan sebaik-baiknya..sbb itu sy persoalkan tentang bagaimana ahli parti tahu bagaimana sumbangan mereka digunakan utk kepentinagn parti dn bukan individu..itu shj
    19 minutes ago ·

  • Tun Maharezza II bukan was was derma...tapi x mau derma kita diselewengkan...klu derma kat individu..x pe la..tapi klu derma kat organisasi spt parti politik..sekurang 2 nya...kena tau jugaklah...
    19 minutes ago · · 1 person

  • Tun Maharezza II klu derma saya utk rumah anak yatim..saya akn mahu lihat akaun rumah anak yatim tuh...tapi klu saya derma kpd anak yatim tu secara individu..saya abaikan je lah
    18 minutes ago · · 1 person

  • Tun Maharezza II spt derma sumbangan utk tabung memali tu la...apa citer ?keluarga diaorg dpt x ?
    17 minutes ago · · 1 person

  • Tun Maharezza II tapi sampai hari ini..penyata akaun hasil drpd derma itu...pas x buat deklarasi...
    17 minutes ago · · 1 person

  • Emma Harith itulah maksud emma..tetapi emma kesian kat saudara PK ni..sbb emma tau dia tak kisah pun...
    16 minutes ago · · 1 person

  • Pejuang Kbpkm jap2 last.. Emma Harith saya terharu sbb awak kesihan kan saya.. tapi percayalah saya amat tidak memerlukan belas dan kasihan dari anda.. mungkin kite berbeza kerana fahaman kita dari maksud zakat derma serta keikhlasan. Bagi saya secara personally, saya menderma bukan kerana sesiapa, tapi hanya kerana Allah swt. mungkin fahaman itu yang membuatkan kita berbeza rasanya kot.. eihter way.. off jap..
    11 minutes ago ·

  • Tun Maharezza II hahahaha..
    10 minutes ago ·

  • Pejuang Kbpkm ‎*zakat,derma
    10 minutes ago ·

  • Emma Harith Emma pun derma krn Allah..tapi Emma akan pastikan derma tersebut sampai kpd org yg sepatutnya...
    10 minutes ago ·

  • Tun Maharezza II lu dh derma kat pas..mestilah utk tujuan parti pas.aktiviti pas !
    9 minutes ago · · 1 person
  • No comments: