Thursday, February 3, 2011

posting di fb parlimen grup...

  • Tuju Selamat 
    Mengapa masih ramai yang menganggap Dato Nik Aziz adalah ulama pewaris nabi yang mesti dipertahankan? Sedangkan dah banyak fatwa yang dibuat olehnya ternyata memberi kesan perpecahan seperti orang pas tak bole makan binatang sembelihan oran...g umno, undi pas tiga kali sama pahala pergi haji, orang umno menolak Islam, Malaysia bukan negara Islam, undi pas masuk syurga, orang yang undi umno itu jahiliah, pas tak bole kawen orang umno, pas tak bole menghadiri kenduri orang umno, kubur pas diasingkan dengan kubur umno, tak tau la akan datang apa lagi fatwa yang nak dia katakan. Kemana perginya Majlis Fatwa Kebangsaan dan Majlis Raja-raja yang sepatutnya menghalang fatwa sesat ini seperti menghalang fatwa Ayah Pin. Berapa ramai lagi nanti manusia mati dalam keadaan murtad. Contohilah Raja Jordan melantik Perdana Menteri baru kerana sayangkan rakyatnya....adakah anda sayangkan diri anda? Apa guna sayangkan ulama tapi ulama itu menyusahkan anda?Lihat seterusnya..
    5 hours ago ·  · 
  • Tuju Selamat 
    Saya tertarik dengan ceramah seorang PKR...dia cakap facebook ni macam Al-Quran. Saya rasa ada betulnya kerana di Facebook ni semua orang boleh baca pandangan semua orang...yang baik jadikan pengajaran yang jahat dihindarkan...ia saolah2 le...bih baik dari akhbar harian yang mencakupi semua hal kehidupan...itulah yang berlaku di Algeria,Tunisia, Jordan, Mesir, Yaman yang mana semua orang dapat melihat kebenaran lalu menuntut keadilan hanya membaca fikiran orang lain dalam Facebook..Tetapi di Malaysia keadilan memang sentiasa ada..Cuma yang berlaku nanti di Malaysia ialah penolakkan terhadap mereka yang suka berbohong..Tolaklah penipuan dan Malaysia akan lebih aman tanpa penipu-penipu..Kita juga berharap Mesir akan dapat keluar dari sengketa dengan meramaikan kawannya..tak perlu mengambil tindakan kekerasan kepada rakyat dan sesiapa termasuk Israel..kerana facebook pun akan merubah fikiran rakyat dan pemimpin Israel malah seluruh dunia bahawa apa yang dicari dalam hidup sementara ini adalah keadilan sesama manusia. Kita harapkan akan berlaku perdamaian antara Israel dan dunia Islam malah seluruh dunia tanpa menggunakan kezaliman.Lihat seterusnya..
    4 hours ago ·  · 
  • Tuju Selamat Dato Seri Dr. Rais Yatim membawa orang yang memfitnah ke mahkamah...wahai bloger-bloger jangan lah kamu membuat cerita tipu-tipu lagi.. apa untung nya menyokong pihak yang semakin hancur dengan menghancurkan diri sendiri..Penipu tidak diperlukan di Malaysia..buang semua cerita bohong kamu jika tidak mau menerima nasib macam Amizudin Ahmat, Suhaimi derhaka sultan
    3 hours ago ·  · 

No comments: