Friday, August 30, 2013

patriotisma kenegaraan



Baharom Endot
Kepada anak2 Melayu, tanah ini tiada galang gantinya. Jika anda terus terusan berchakaran sesama sendiri, perchayalah..anda akan jadi sebahagian penyumbang dan penyebab tergadainya tanah emas ini. China bukan negara asal kita. Tidak juga negara india. Inilah satu satunya tanah orang melayu. Jadi..pertahankan lah dgn apa chara dan daya sekalipon. Selamat menyambot ulangtahon kemerdekaan Tanah Melayu..malaysia .
Unlike · · Unfollow Post · Share ·

Tun Maharezza

patriotisma kenegaraan

1.org muda kini mmg gampang..berlagak sgt..konon itu ini...akibat terlalu selesa...mereka jd angkuh sombong dgn kepentingan patriotik kpd negara dn bangsa.

2.kehidupan selesa mereka adalah drpd kesusahan ibubapa yg melalui pembangunan negara dn insan sehingga ke tahap kini dimana keselesaan hari ini adalah pergorbanan ibubapa dulu.

3.generasi muda terlalu manja melampau dn konon terlalu sensitif dgn pelbagai mcm perkara dn memperlekehkan kepentingan politik.

4.apa yg mereka bangkang hari ini adalah perkara yg telah menjadikan mereka sebenarnya kini.tanpa sistem dn tatacara politik perencanaan umno utk negara selama ini , mungkin mereka kini lebih merempat drpd bangsa lain dn kaum lain dinegara sendiri,.

5.segalanya mahu percuma dn mudah dapati shj dn tidak pun mereka membuktikan kesungguhan utk memajukan bangsa dn negara,.

6.mereka hanya tahu komplen itu ini ckp itu ini kondem itu ini tanpa berikan apajua cdgn utk kebaikan dn perkasakan sesuatu isu yg mereka timbulkan.

7.mereka juga gagal buktikan mereka lebih bagus drpd apa yg mereka kondem dn komplen,mereka juga buktikan apa yg mereka hendakan itu adalah apa yg mereka sendiri amalkan.

mereka lebih sampah drpd sampah.
A few seconds ago · Edited · Like

No comments: