Wednesday, April 3, 2013

tm vs pr


tm vs pr

1) DAP tidak rasuah, Umno Rasuah. DAP tiada buat penyelewengan tetapi Umno sudah banyak penyelewengan kuasa dibuat.

______________

1.dap seleweng keputusan undi cec

belum kna tangkap x bermakna x buat rasuah

2) DAP menolak Hudud sebab mereka bukan Islam, tetapi peliknya Umno tolak Hudud sedangkan mereka beragama Islam. Jadi PAS tak mahu kawan dengan orang Islam yang tolak hukum Islam.

___________

“Knp UMNO x dpt laksanakan hudud di Malaysia?

1. Kita tahu memang benar kerajaan BN dapat 2/3 daripada kuasa dewan rakyat selama 12 kali penggal PRU... dan kita juga tahu yang... malah lebih daripada itu.. sehingga 95% kerusi dalam dewan rakyat pun pernah...

2. Pun begitu, yang mendapat kemengan begitu adalah Barisan Nasional dan bukannya UMNO.. dan kita juga tahu yang kesemua kerusi BN yang dimenangi itupun bukan semua kerusi BN yang dimenangi itupun bukan semuanya daripada UMNO....

3. Daripada kesemua kerusi yang BN menang.. tidak pernah UMNO menguasai 2/3 daripada kerusi BN, kerana kerusi selainnya dimenangi oleh komponen BN yang lain termasuklah daripada Sabah dan Sarawak....

4. Dan kita juga tahu bahawa untuk meminda Perlembagaan Negara, kita perlukan 2/3 sokongan dewan... tetpi dalam kes untuk mengubah Perlembagaan Negara untuk menjadikan negara Malaysia daulah Islamiah ataupun negara Islam. Kerusi UMNO xmencukupi untuk melakukannya...

5. Kerana atas dasar, UMNO xpernah menguasai 2/3 daripada kerusi BN, dan ahli komponen BN yang terdiri daripada kaum dan agama lain tidak bersetuju dengan tindakan pindaan untuk menjadikan Malaysia sebuah daulah Islamiah ataupun negara Islam...

6. Dan pada PRU 99 iaitu PRU ke 11, PAS memenangi hampir 20 kerusi dan ketika itu jika PAS jujur untuk menjadikan Malaysia negara Islam, mereka sudah pasti boleh lakukan jika mereka bersepakat dengan UMNO, namun ianya xberlaku...

7. Dan kini, jikapun PAS mahu mencadangkan negara Islam dengan persetujuan daripada UMNO... ianya mungkin boleh dilakukan jika kerusi Islam Melayu PKR menyokong... namun... PAS dan ahli parlimen PKR tidak pula mahu mencadangkannya dan terus sahaja menyalahkan pihak UMNO.

8. Kita harus ingat dan tahu bahawa, isu pindaan Perlembagaan berkaitan hak Melayu dan agama Islam perlukan persetujuan Majlis Raja-Raja... tetapi .. diwaktukala PAS mempunyai kerusi yang cukup, mereka PAS tidak pula mahu mencadangkannya...

9. Malah dalam konvensyen PR tahun lepas, soal negara Islam telah tidak dibenarkan untuk dibahas di konvensyen tersebut, kerana DAP dan PKR Anwar xbersetuju... tetapi PAS xmelawannya dan tidak pun memperjuangkannya.. malah PAS.. senada dengan DAP dengan kata bahawa “prinsip komponen dalam PR wajar dihormati”

10. Jadi.. minta puak PAS dan semua penyokong sedar akan hal perkara ini, jangan asyik dok hujah debat kosong tanpa ada pembuktian ataupun asas yang kukuh apabila menuduh UMNO dengan pelbagai macam fitnah...


3) DAP tidak pernah bunuh umat Islam, tetapi umat Islam Memali dibunuh oleh siapa?

_______

1,perisitiwa 13 mei..umat islam mati

2.umat islam memali x dibunuh pun..yg dibunuh ialah geng ibrahim libya yg mahu serang balai polis akibat amanat hadi..dn ibrahim libya dibunuh sbb menyerang pasukan keselamatan.

4) DAP tidak pernah runtuhkan masjid, tetapi banyak surau dan masjid diruntuh atau ditutup oleh kerajaan Umno/BN atas pelbagai alasan.

___________________

1.tidak ada 1 pun mesjid surau diruntuhkan umno.....surau dn mesjid itu telah usang dn perlu dibina kembali , semua surau dn mesjid itu digantikan dgn surau dn mesjid yg moden lg baru x usang...

5) DAP tidak pernah hentikan tazkirah dan kuliah agama di masjid dan surau. Tetapi banyak kuliah dan tazkirah dihentikan oleh pihak berkuasa atas alasan tiada tauliah sedangkan ustaz tersebut lulusan Timur Tengah dan IPTA yang dibina kerajaan sendiri.

____________

1.nik aziz pas haramkan wanita bertilaah selama 20 tahun dn tarik balik penharaman utu tahun lepas 2012....islam x larang pun wanita bertilawah.

2.klu lulusan timur tgh tapi tidak ditauliahkan..maka x bleh la org itu bg ceramah..

3.maknanya..yg dihentikan itu bukan tazkirah tetapi...penceramah yg x bertauliah x dibnrkan buat cemarah..klu yg ada tauliah...x sekat pun tazkirah .

6) DAP tidak pernah tangkap rakyat tanpa bicara, tetapi kerajaan pimpinan Umno menggunakan ISA dan akta baru sekarang untuk berbuat demikian.

__________

1.dap x pernah jd kerajaan , mcm mana dap n tangkap org ? kuasa apa yg dap ada ?

2.utk gunakan isa , pdrm perlu penuh syarat penggunaannya..iaitu

a.ada laporan risikan
b.ada siasatan dalaman
c.kewujudan entiti penjenayh

isa bukan hukuman penjara , isa adalah pusat pemulihan akhlak

isa bukan hukuman penjara.

7) DAP tidak pernah menggadaikan tanah orang Melayu, tetapi sejak merdeka tanah rezab Melayu berjumlah 3 juta hektar tinggal 1.7 juta hektar sahaja. Ini angkara siapa.?

DAP tidak pernah mempertikaikan Bahasa Malaysia sebagai Bahasa Rasmi negara tetapi siapa pula yang memperkenalkan PPSMI?

_________________________________

1.dap x pernah jd kerjaan , pr jd kerajaan pulau pinang sejak 2008 telah banyk tndak umat islam dn bangsa melayu di segi ekonomi.

2.tanah reza melayu itu dibangunkan dn dinaikan taraf kpd status komersial yg bernilai tinggi dn memwujudkan peluang ekonomi kpd bangsa melayu.

3.ppsmi sbg pendidikan anak genersi akan dtg utk menghadapi cabaran taraf dunia , yusuf qardawi dn bnyk pemimpin islam pun berbahasa inggeris..

ia utk kemajuan bangsa dn umat islam.islam x larang beljar bahasa lain.

9) DAP tidak pernah merampas dan menganiaya negeri orang Melayu dan umat Melayu tetapi kerajaan Umno/BN menafikan royalti minyak kepada Kelantan dan Terengganu.

_________

1.kemana pergi premis pusat penjaja dn [penjaja di bandar pp di wsn pulau ?

2.dimana dibinannya dap pusat penjaja dn premis ekonomi utk melayu di wsn pulau di png ?

3.berapa bnyk rumah kos rendah dibuat png utk rakyat melayu dikwsn pulau ?

10) DAP setia kepada persefahaman dan persepakatan tetapi Umno lah yang menghalau PAS keluar dari Barisan Nasional pada tahun 1974 kini Umno gila talak dan kembali rujuk kepada PAS.

___________________

1.dap x setuju agenda islam pas , desakan dap disleangor sbbkan hasan ali dipecat semua jwtn ,dap x setuju pr laksanakan hudud jika pun pr mng pru 13

2.pas keluar sendiri , bn x halau pun .pas pun hasil serpihan umno.

3.org yg pertama sekali cdg kan perpaduan umno pas ialah ketua dewan pemuda pas sllehudin ayob pada tahun 2006 kpd rejim paklah.

11) Ketika Umno/BN kuat, PAS dipandang sebelah mata, bila Umno/BN lemah, PAS seringkali diajak bergabung

_____________

.org yg pertama sekali cdg kan perpaduan umno pas ialah ketua dewan pemuda pas sllehudin ayob pada tahun 2006 kpd rejim paklah.

12) Umno BOLEH bergabung dengan MCA, MIC dan lain-lain parti bukan Melayu/Islam sebanyak 11 parti dalam BN, tetapi PAS bergabung dengan 2 parti pelbagai kaum iaitu PKR dan DAP TAK BOLEH pula?

___________|

pendirian poltik azali pas...

bersekutu dgn kapir adalah haram !!

13) PAS bukan parti berasaskan perkauman tetapi Umno adalah perkauman sempit sama seperti MCA dan MIC. PAS menentang dasar berjuang atas perkauman atau Assobiyyah.

_______

1,pas parti berlandaskan islam , ahli pas semua islam drpd pelbagai kaum , pas juga layan tokong siam diklate dn pas juga ada kela penyokong india dn cina.

2.perjuangan pas dn imej pas terletak di nik aziz , tanpa nik aziz , x ada lah pas , nik aziz diagungkan penyokong pas,nik ajis suka penyokong dia yg assobiyah.

14) PAS menentang kezaliman dan penindasan terhadap rakyat atas dasar apa sekalipun. Banyak sekali contoh kezaliman dan penindasan yang dilakukan oleh kerajaan Umno/BN seperti menafikan royalti, bantuan perkapita kepada negeri PR (diberi tidak sepenuhnya dan dilengah-lengahkan), bantuan kepada Sekolah Agama Rakyat dihentikan, harga barangan dan perkhidmatan semakin naik dan sebagainya.

______________________

1.pas zalim kejam kerana hina umno kapir dn sbgnya tetappi angkat julang dap , pas agen perpecahan bangsa melayu umat islam utk bantu penyatuan bangsa dap.

2.wang royalti 1 sen pun x diami pusat .semua wang itu disalurkan ke kelantan melalui jbtn pembangunan pusat dn digunakan utk negeri kelantan.

cuma pusat x berikan kpd kerajaan pas klate utk urustadbir wang itu.

3.isu birokrasi yg sbbkan kelewatan itu .

4.sar itu tiada lesen dn bangunan x disahkan diluluskan oleh pbt.

15) PAS menentang pembaziran yang menjadi amalan kerajaan Umno/BN dengan projek-projek mega yang sebahagian besarnya tidak memberikan manfaat kepada rakyat .......

_________

1.pmbk beli kek rm 650

2.nik aziz ke mekah pakej 1 st class

3.projek mega yg mana x berikan manfaat kpd rakyat ?

4.pas nk buat hiway dn stadium moden.

16) DAP dan PKR menerima dan memeterai perjanjian bahawa Islam tetap menjadi agama Rasmi Malaysia, Sistem Raja Berpelembagaan tetapi dipertahankan, Hak Istimewa Melayu iaitu Perkara 152 & 153 dipertahankan, Bahasa Melayu tetap menjadi Bahasa Rasmi Malaysia.

Yang sebenarnya masih banyak lagi antara sebab-sebab tetapi 16 nurkilan kami di atas adalah penyebab utamanya. Moga tulisan ringkas ini mampu menjadi panduan ringkas kepada para sahabat semua. KONGSIKAN DENGAN RAKAN.

___________________

1.islam sbg agama rasmi negara x boleh dipinda walau dgn apa cara sekalipun , jika diubah maka terbatallah syarat kemerdekaan negara , tandatangan dap pkr itu tiada merit.

dap pkr wajar tandatangan sokongan agenda islam pas utk laksanakan hudud dn daulah islamiah.

2.sistem raja dn 153 x boleh dipinda dgn apa cara sekalipun.

3.dap pkr seharusnya pinda perlembgaan parti mereka kpd parti islam spt mana pas.

No comments: