Monday, February 11, 2013

Penjelasan Polong Al TMx PENDEDAHAN VEDIO YOU TUBE (UMNO DALANG FELDA SUNGAI TENGI-TMX)


PENDEDAHAN VEDIO YOU TUBE (UMNO DALANG FELDA SUNGAI TENGI-TMX)
PENJELASAN
KENYATAAN RASMI.
SAYA PEMILIK ID FACE BOOK POLONG AL-TMx @ ZAKI SANI MENGAKU BAHAWA SAYA ADALAH PEMILIK ASAL DAN PERAKAM VEDIO BERKENAAN.

ASSALAMMUALAIKUM.

MUKADIMAH.

pada 3-2-2013 saya mendapat info mengenai ceramah Pengerusi per.ANAK saudara Mazlan Aliman akan di adakan pada 4-2-2013 bertempat di felda sungai tengi hulu Selangor.

Walaupon saya bernaung di bawah Grub Tmx dan tmx-tmj parlimen fb iii pergerak kan saya ini di luar pengetahuan pemilik grub Tun Maharezza.

Tun Maharezza tidak pernah mengarah kan saya dalam bentuk apa sekali pon untuk membuat liputan dan merakamkan apa2 jua kes di felda sungai tengi Hulu Selangor

Begitu juga dengan meng UpLoud rakaman tersebut ke you tube atas maksud sebaran atau pon simpanan peribadi saya.

Segala-galanya saya lakukan atas tangungjawap saya sendiri.

ATAS FAKTOR APA SAYA KESANA?

-Seperti semua maklum TUJUAN politik Mazlan Aliman tertumpu hanya pada isu-isu felda dan hanya di kawasan-kawasan penempatan Felda sahaja, bagi tujuan memburuk-buruk kan kerajaan BN am nya dan FELDA umnya.

-Saya merupakan Generasi ke-2 felda dan penama pewaris kepada tanah felda ibu saya di felda chemplak barat labis johor.

-Saya rasa terpangil ke Felda sungai Tengi Hulu Selangor untuk mencari info untuk tujuan sebaran di alam maya (facebook) apa senifiken dan akibatnya dengan kehadiran Mazlan Aliman kesana.

-Saya rasa semua amat maklum mutahir ini di mana jua kehadiran persatuan ANAK Mazlan Aliman akan berlaku kekecohan dan penentangan dari pihak warga peneroka sendiri.

KRONOLOGI KES FELDA SUNGAI TENGI MENGIKUT PERSEPSI SAYA.

-4.00 ptg 4-2-1-2013
Taklimat dari pengurusan felda sungai tengi mengenai Gerak Kerja Menghalang kehadiran Pengerusi Per. ANAK saudara Mazlan Aliman telah di adakan di Dewan Serbaguna Felda Sungai Tengi Hulu Selangor.

(kenapa saya mengelar Gerak Kerja ini hanya satu Taklimat? Ini kerana sepanjang lebih kurang 45 minit taklimat ini di jalankan saya tidak pasti dan faham apakah status taklimat tersebut. Adakah ia satu kerahsian ataupon taklimat terbuka? Kerana pada pengamatan peribadi saya kesemua yg terlibat di dalam bilik gerak kan tersebut kecuali pihak pengurusan dan peneroka felda..terdapat sebilangan yang lain adalah dari pihak arus media..dari kedua-dua side iaitu BN dan PR bloger,facebooker dan wartawan akhbar. Dan apa yang amat menghairan kan saya segala bentuk RAKAMAN vedio dan gambar tidak di halang atau di tegur oleh pihak pengurusan dan penganjur taklimat tersebut)

KENAPA SAYA MEMASUK KAN VEDIO TERSEBUT KE SEBARAN YOU TUBE DAN APA TUJUAN SAYA ?

untuk menjawap soalan ini saya akan menjawap segala persoalan satu persatu, mengikut segala persoalan yang timbul dalam bentuk penjelasan secara rasmi.

1-SIAPA UPLOAD VIDEO TERSEBUT?

-Oleh kerana segala bentuk rakaman ini adalah atas usaha saya sendiri, saya rasa saya berhak untuk melakukan ini secara sendirian .Saya mengaku saya yang meng Up Load kan rakaman ini ke dalam Sebaran You Tube.Saya mengaku saya telah mengunakan kemudahan Personal Computer (PC) di rumah sahabat saya saudara Yang Di Pertua Encik Sham dengan keizinan beliau..TETAPI beliau tidak tahu apa yang ingin saya lakukan.Senang
Cerita apa yang saya buat dan lakukan di luar pengetahuan beliau.Untuk pengetahuan semua saya datang dari segamat ....jadi saya ingin menyebarkan rakaman ini di dalam kadar yang segera sebelum ada pihak lain yang mendahului saya.
Saya menumpang Bermalam di Rumah YDP di Kuala Lumpur...saya mengambil kesempatan ini untuk melangsaikan apa yang saya ingin lakukan dalam keadaan segera.

2-KENAPA DI UP LOAD KAN?

-Untuk sebaran umum. Agar semua rakyat memahami apa sebenarnya setiuasi di Felda Sungai Tengi mengikut perfektif dan pandangan peribadi saya melalui rakaman video

3-KENAPA TAJUK DALANG UMNO?

-Bagi saya pengunaan Tajuk harus menarik minat golongan pembaca media maya.
jika saya gunakan tajuk yang kurang menarik di masa menjelang pru-13 ini ..tiada siapa yang akan membaca dan menonton segala apa yang ingin saya sampaikan di dalam rakaman saya nanti maka segala usaha saya sekadar sia-sia sahaja dan hanya akan menjadi sampah di link you tube.Tidak terselit apa pon niat lain selain itu.ini bagi menunjuk kan apa yang terselindung di dalam niat sebenar saya....cth tulisan saya di rakaman tersebut:-

Fakta sebenar mengikut pandangan peribadi saya kejadian sekatan peneroka felda sungai tengi hulu Selangor,menghalang dan membantah kehadiran ceramah mazlan aliman pengerusi persatuan ANAK.

Diantara yang terlibat didalam sekatan dan bantahan tersebut:-
1-pengurusan felda sungai tengi
2-peneroka felda sungai tengi
3-perkasa felda sungai tengi
4-PKR ranting felda sungai tengi
5-NGO bebas-
-tmx-tmj parlimen pfb III
-pertubuhan suara inspirasi malaysia (SIM)
-kumpulan gerak kan melayu diraja
-gerak kan 13

UMNO parlimen hulu selangor tidak terbabit langsung di dalam apa jua gerak kan bertindak ini,apabila parlimen hulu selangor tidak menghantar seorang wakil mereka pun bagi membantu warga peneroka felda sungai tengi untuk memberikan sokongan moral dan logestik.

by polong Al TMx @ TMX-TMJ PARLIMEN FB III

4-APA NIAT YANG MAHU DI TUNJUK KAN?

-Saya tidak malu mengaku bahawa saya adalah penyokong “totok” umno....walaupon saya tiada apa-apa jawatan di dalam umno di mana-mana bahagian sekalipon.Tujuan saya amat Mudah saya ingin memberitahu pada paparan umum di media social bahawa Umno Tiada kena mengena dengan gerak kerja Menghalang Mazlan Aliman di felda sungai Tengi Hulu Selangor.

MOTIF-untuk pengetahuan semua pada malam Gerak Kerja menghalang Mazlan Aliman yang di lakukan oleh peneroka felda sungai tengi di tapak ceramah pas belum berakhir ,Satu BloG Pembangkang Ameeekaaawww yang Pro Pas telah menyebarkan berita...utk sebaran umum di laman Sosial bertajuk “ INILAH MUKA-MUKA SAMSENG UMNO DI FELDA SUNGAI TENGI”dengan memaparkan gambar-gambar di kalangan peneroka felda yang terlibat di malam kejadian tersebut dan pada ke esuk kan harinya pula...satu Surat Khabar media masa..telah memaparkan satu artikel mengenai kejadian di felda sungai tengi hulu Selangor dengan tajuk berita “PEMUDA BERBAJU HITAM BERLOGO 1 MALAYSIA MEMBUAT HURU HARA”

OBJEKTIF-bagi saya kedua-dua artikel itu memfitnah umno secara terang-terangan...sedangkan saya adalah salah seorang saksi yang mempunyai bukti bahawa UMNO tiada kaitan dengan segala permasalan tersebut.Kenapa menyalahkan umno sedangkan umno tidak terbabit secara langsung atau tidak langsung semasa taklimat gerak kerja menghalang mazlan aliman? Itu persoalan saya.

Dan sebagai jalan yang saya fikirkan perlu saya lakukan untuk membersihkan nama UMNO adalah dengan memaparkan kandungan rakaman taklimat gerak kerja tersebut.walaupon saya tahu banyak pihak yang akan terbabit nanti.Tapi kebenaran tetap kebenaran yang salah tetap salah tidak kira dari pihak mana sekali pon asalkan niat asal saya adalah iklas demi mempertahan kan Niat asal Tujuan perjuangan saya untuk Agama Bangsa dan Negara bertunjangkan parti keramat Umno itu sendiri.

Terus terang saya telah bergiat di politik media social ini selama lebih tiga tahun secara suka rela tanpa mengharapkan apa-apa jua balasan dari mana-mana pihak sekali pon.Kini di felda sungai tengi saya ada satu Bukti Rakaman yang boleh menafikan pembabitan Umno di dalam rancangan gerak kerja menghalang Mazlan Aliman. Atas sebab itu lah dan atas Objektif itu lah saya meng Up Load kan rakaman tersebut ke you tube atas niat sebaran umum.

ADAKAH AKAN ADA SIRI-SIRI SETERUSNYA ?

-Entah lah .., mungkin ada mungkin tidak ada lagi paparan rakaman dari saya..anda tungu sahaja lah nanti. Sebab masih ada lagi banyak rakaman saya di Felda sungai tengi yang masih di dalam simpanan saya.Mungkin akan ada “UMNO DALANG FELDA SUNGAI TENGI-VOL 2/3/4 DAN 5” siapa tahu?
PEMBABITAN TMX DAN TUN MAHAREZZA?

-Kenapa saya gunakan lambang TMX dan nama Tun Maharezza? Bagi saya ini adalah satu soalan yang amat subjektif sekali..
saya nak Tanya. Siapa yang kenal nama polong atau pon zaki sani di alam social ini?
adalah dua tiga orang sahaja itu pon dari kalangan sahabat-sahabat saya sendiri.
jadi apakah segala niat saya akan tersebar dengan cepat? Jawapan nya tidak.

saya nak Tanya pula. Siapa yang tidak kenal dengan nama Tun Maharezza dan tmx Grub di facebook? Ataupon media social yang lain?
bagi saya siapa yang tidak kenal salah satu nama tokoh besar di dalam facebook ini bukan pelayar media social.

Terus terang saya telah mengunakan nama Tmx dan Tun Maharezza tanpa pengetahuan beliau sendiri, saya telah mengunakan nama beliau untuk menarik minat para pelayar media social utk menarik minat mereka pelayar social ini menonton dan memahami niat rakaman video saya sahaja . dan mendapat sebaran yang meluas dengan kadar yang amat cepat sekali.

KENAPA SAYA MENGUNAKAN GAMBAR TUN MAHAREZZA?

-seperti jawapan saya tadi...saya mengunakan itu sebagai umpan untuk menarik minat para pelayar media social untuk menonton rakaman you tube saya dan menyebarkan ia secara kadar segera dan meluas di atas niat saya untuk membersihkan nama Umno itu sendiri.

TUN MAHAREZZA DAN TMX TIDAK TERBABIT SECARA LANGSUNG ATAU TIDAK LANGSUNG DI DALAM PENYEBARAN RAKAMAN YOU TUBE SAYA.

SEGALA TINDAK KAN SAYA ADALAH DI LUAR PENGETAHUAN TUN MAHAREZZA
SAYA TELAH MENGUNAKAN NAMA TUN MAHAREZZA DAN TMX ATAS TUJUAN UNTUK MAKSUD PENYEBARAN RAKAMAN SAYA SECARA MELUAS DI LAMAN2 SESAWANG SOSIAL
.SAYA BERTANGUNGJAWAP SEPENUHNYA DI ATAS SEGALA TINDAK KAN SAYA.

AMARAN DARI SAYA

jika saya mendengar ada mana-mana pihak dari sebelah mana sekali pon yang mengeluarkan kenyataan bahawa kenyataan rasmi saya ini ataupon penyebaran rakaman you tube saya ini adalah berlandaskan wang ringgit..SILA BUKTIKAN...!!!!

Bagi mana-mana pihak yang masih tidak berpuas hati dengan penjelasan saya ini.....
Sila hubungi saya di no talifon- 012-7294548 atau pon hubungi saya di laman facebook ber id Polong Al TMx

IKLAS DARI SAYA

apa jua yang saya lakukan ini adalah dari dasar iklas dari hati saya sendiri tiada mana-mana pihak yang mengarahkan saya melakukan apa-apa sahaja ,semua nya dengan niat demi Agama Bangsa dan Negara.

saya tidak minta apa-apa ganjaran dari apa jua yang sedang saya lakukan selama ini...ataupon impikan apa-apa imbuhan dari segala titik peluh dan usaha keras saya selama ini..

Demi Allah semua yang saya lakukan adalah demi masa depan Keluarga saya dan anak-anak cucu saya di masa akan datang.
Saya tidak yakin ada mana-mana parti selain Umno dan Barisan Nasional yg mampu menjamin masa hadapan mereka kelak.

ini bukan RETORIK tapi pengakuan iklas dari saya....Perjuangan saya adalah demi Agama Bangsa dan Negara demi menjamin kelangsungan hidup masa depan anak-anak saya berwadahkan perjuangan Umno.

jika bukan saya yang melakukan nya...siapa lagi?

PERMOHONAN MAAF

saya polong Al Tmx @ zaki sani
menyusun sepulu jari memohon seribu kemaafan kepada pihak-pihak yang telah saya libatkan secara langsung atau tidak langsung di atas segala perbuatan penyebaran rakaman you tube saya terutamanya buat Pihak ahli-ahli Tmx ,Tun Maharezza,Yang di pertua encik sham , pihak pengurusan felda sungai tengi dan pihak-pihak yang telah saya babitkan di dalam permasalahan ini.

segala apa jua permasalahan ini saya bertanggungjawap sepenuhnya.

INI CARA SAYA SILA HORMATI PENDIRIAN SAYA WASALAM

Dokumen by Polong AL TMx @ zaki sani
date 9hb febuari 2013
Like ·  ·  · Saturday at 18:32

http://www.facebook.com/groups/222206461203591/permalink/405704896187079/

No comments: